الجزء الرابع من الفصل التاسع والأربعون رواية الخادمة الصغيرة الجزء الثاني

 الجزء الرابع من الفصل التاسع والأربعون رواية الخادمة الصغيرة الجزء الثاني


_______

_ نورين !

قال جلال وهو بيوقفها عند حدها ولكن نورين ردت بضيق وغيرة 

_ إيه؟ هفضل أقولك كدة طول مانت عمال تتجوز وتطلق 

بصلها وزغرلها وهو بيحاول ميتعصبش ويحافظ على أعصابه 

_ خلاص يا نورين .. 

سكتت نورين وهي بتبصله بعنف وبتضغط على أسنانها وهي ساكتة غصب عنها وهنا رضا مسحت شفايفها بالنابكين " منديل السفرة القماش " .. مسحت في هدوء وبعدها وضعته على الطاولة بإهمال كعدم مبالاة منها للمكان إللي هي قاعدة فيه واتعدلت وفردت ضهرها وبعدها بصت لنورين وسألت بكل برود رغم ان كلامها كله تلميح بالسوء 

_ نورين هو بابا فين ؟ 

سكتت نورين من الغيظ وهي فاهمة قصدها كويس وجلال نفسه فهم وكان هيحاول يهدي الموضوع ولكن رضا كملت وهي بتبصله بابتسامه قال يعني هي بريئة ومتقصدش حاجة 

_ يعني عشان العشا .. 

فهمتها نورين ومسكت الشوكة والسكينة وحطتهم على السفرة بشكل فيه بعض العنف .. وقالت وهي بترسم ابتسامة بتحاول فيها تستفز رضا 

_ عمومًا الموضوع يخصني أنا وجلال بس ...وبابا ممكن ميرجعش دلوقتي لأنه وجوده مش مهم . 

رفعت رصا حاجبها وهي بتقول بسخرية 

_ واضح . 

البنت حرفيا استهزئت بأبوها وكأنه مالوش قيمة ! أدركت نورين هنا ان مراة جلال خلتها فرجة لجلال وخلتها أدام جلال شكلها وحش جدا ومش محترمة ولا مسئولة ... بصتلها رضا وقالت وهي لسة ابتسامتها الساخرة المستفزة على وشهة 

_ الحمام ؟ 

مردتش عليها نورين فتنهدت رضا وكتمت ضحكتها على البنت الغبية دي وقامت من مكانها وهي بتقول بأسلوب ميعصبش غير الأطفال فقط ولكن البنت دي عقلها كان طفولي جدا فقالت رضا

_ أدور أنا عليه .. كدة كدة بيتكوا أد علبة الكبريت !

_ علبة الكبريت !!

شهقت البنت وكتم جلال ضحكته ولكن رضا ضحكت بخفة وهي ماشية ... مع ان رضا مقالتش حاجة أصلا بس البنت زي العيلة الصغيرة بتنفعل وتتهز أدام أي حاجة.. 

بصت نورين لجلال بسرعة وهي بتسأله بعنف وهو أصلا بيكتم ضحكته على جنانها 

_ دي القديمة ولا الجديدة يا جلال ؟ 

_ انتي ازاي بتكلميني كدة 

لهجته اتغيرت للحدة وهي بتتجرأ عليه كدة ولكن الغيرة عمياها فقالت

_ رد عليا وجاوبني !! 

استعجب طريقتها فعلا ومكانش مصدق ان دي البنت الجميلة إللي المفروض عاقلة وبنت النائب المحترم إللي أصلا ساب بنته لوحدها معاهم ومشي !!!! 

البنت كملت جنانها وهي بتقول

_ مش أنا بردو كنت مشروع خطوبة ولا خلاص رميتني
 
اتفاجئ جلال وردد 

_ انتي مشروع خطوبة !! مين قال كدة 

صرخت البنت في انهيار وهي بصاله مش مصدقة إللي بيقوله وانكاره 

_ نسيت اتفاقك مع بابا !

_ اتفاق إيه؟؟

رد عليها بنفس الصوت وهو مصدوم وهنا دخلت رضا إللي قالت وهي بتشيل شنطتها وبتزغرله بعينيها 

_ جلال .. معلش أنا مصدعة شوية ممكن نمشي ؟ 


بصلها جلال وقال وهو لسة غضبان

_ اتفضلي يا حبيبتي.. ألف سلامة عليكي.  

_ اخلص انت لسة هتمثل 

قالت وهي بتشده وعاوزة تخرج من بيت البنت المجنونة دي .. أول ما خرجوا وقف جلال يسند على العربية وهو مصدوم من كل إللي سمعه وأول ما رفع راسه لقل كف نازل على وشه ورضا بتقوله 

_ هي مين دي اللي هربت يا روح أمك !!

اتصدم وحط ايده على وشه وهو عمال يتفاجئ بس من أول الليلة وهي كملت وهي بتبصله من تحت لفوق 

_ وبعدين خطوبة إيه ! أنت فايق !! إنت نافع أصلا ولا فيك حيل ؟؟؟؟
_________

_ لو هديت يا يحي هتعرف كل حاجة !!

قال علي ولكن يحي كانت عيونه حمرا ورافض يسمع علي ومصر يجيب موبايله ويتصل بأبوه  

هنا حياة هي إللي اتدخلت وراحت تجري على الموبايل وتسحبه منه وتصرخ وهي بتقوله

_ علي بريئ ! أنا السبب ... أنا السبب في كل حاجة !! 

_ حياة بس .. استني 

قال علي لحياة ويحي عمال يبصلهم وهو مش فاهم حاجة فعلا وحاسس بتيه كبير وعلي قربله وقال

_ لو كنت عاقل هحكيلك .. لكن لو هتتجنن فبلاش من دلوقتي .. 

وبعدها بص لحيا ة وقال بحنان 

_ عشان أنا مش هسمحلك تأذي شعرة منها !

سكت يحي ووزع نظراته بينهم .. بين أخته إللي بتعيط وبين علي.. وبعدها هدأ وقال بترقب

_ قول .. 

بص علي لحياة .. وقرب وهو بيحكي كل حاجة هو وحياة .. وحياة رغم البكاء الذي لم يتوقف إلا انها حست براحة مع كل كلمة بتقولها وبتحكيها .. ولما جات عند إللي حصل معاها هي وعلي .. علي قال هو من غير أي تفاصيل وقال انه سمع نسيمة وهي بتحرضها ! رغم انه مسمعش نسيمة ولا حاجة ولكنه كان عاوز يحسن من صورتها على أد ما يقدر ومش عاوز حد يظلمها ...

تقدري تشتري الرواية كاملة ومتنتظريش ولا تستني تنزيل الفصول ... من خلال تحويل سعرها ٧٠ جنية على رقم فودافون كاش 01098656097

أو ٧ دولار لو من خارج مصر 

وبعد التحويل بدخلك قناة تلجرام فيها الرواية

الاستلام فوري بعد التحويل 

_

إرسال تعليق

الموافقة على ملفات تعريف الارتباط
”نحن نقدم ملفات تعريف الارتباط على هذا الموقع لتحليل حركة المرور وتذكر تفضيلاتك وتحسين تجربتك.“
لا يتوفر اتصال بالإنترنت!
”يبدو أن هناك خطأ ما في اتصالك بالإنترنت ، يرجى التحقق من اتصالك بالإنترنت والمحاولة مرة أخرى.“
تم الكشف عن مانع الإعلانات!
”لقد اكتشفنا أنك تستخدم مكونًا إضافيًا لحظر الإعلانات في متصفحك.
تُستخدم العائدات التي نحققها من الإعلانات لإدارة موقع الويب هذا ، ونطلب منك إدراج موقعنا في القائمة البيضاء في المكون الإضافي لحظر الإعلانات.“
Site is Blocked
Sorry! This site is not available in your country.