الجزء الثاني من الفصل التاسع والأربعون رواية الخادمة الصغيرة الجزء الثاني

 الجزء الثاني من الفصل التاسع والأربعون رواية الخادمة الصغيرة الجزء الثاني 



وصل جلال لبيت النائب اللي استقبله بترحاب شديد ولما دخلوا البيت عرف جلال رضا على النائب وهو بيقول 

_ دا النائب على الدايرة بتاعتنا 

_ أهلاً .. 

قالت رضا بابتسامة فقال

_ أهلا بيكي يا دكتورة ... أنا مبسوط جدا انكم جيتوا النهاردة .. 

ابتسمت ليه وجلال كمان .. ولكنها استغربت ان مفيش غيرهم .. مفيش حد.خالص ...  

قعدوا في الصالون وجلال والنائب بدأوا يتكلموا والنائب بيقوله

_ بس أنت عامل شغل حلو .. 

_ لولا مساعدتك مكونتش بدأت فيه .. 

رد جلال بتواضع فرد عليه الراجل وهو فعلا صادق في كلامه ان جلال غير البلد كلها 

_ لولا جهودك مكانتش البلد بقت بلد .. وألف مين يحب يخدم يا باشا !

ضحك جلال لأنه مش بيحب كلمة باشا ووجهها ليه 

_ أنت الباشا 

فضحك النائب وقال 

_ ياسيدي أنا باشا وأنت  باشا ولا عايزني أقولك يا حاج ؟ مش هيحصل .. يا راجل عيب عليك 

كان قصده ان جلال حلو وجميل وميليقيش عليه كلمة حاج خالص ... وهنا ارتفع صوت كعب تبعه صوت بنت رفيع بيرتفع وبيقول 

_ جلال ! أهلا أهلا 

دخلت عليهم بفستان ذهبي بيلمع ! كتير جداا على المناسبة ولكن من الظاهر انها كانت عاوزة تلتف انتباه شخص ما .. أول ما شافت رضا وشها اتغير للضيق ولكنها رجعت ابتسامتها بسرعة وهي بتسلم على جلال وبتقول 

_ نورتنا .. 

وقف جلال ليها يسلم عليها ولكن مش بإيده .. بيسلم بالكلام واحتراما ليها وقف طبعا .. 

_ نورين ! إزيك؟ 

ردت نورين وتجاهلت رضا خالص.. رضا إللي من أول لحظة فهمت ان البنت دي عينها من جلال !! بلبسها واسلوبها وانها بتكلمه بشكل مفهوش تكليف كدة !! .. 

_ مش كويسة طبعا ...مجتش عيد ميلادي 

رد جلال بتهذيب 

_ مش بحب الجو دا انتي عارفة .. بس هديتك وصلتك صح ؟ 

قالت وهي بتبص جوا عيونه . 

_ وصلت .. وحلوة 

ثم مالت قليلاً عليه وقالت بنبرة همس وصلت لمسامع رضا .. 

_  زي صاحبها.  

حمحم جلال وهنا قال النائب أخيرًا يعرف رضا على نورين 

_ دي نورين .. بنتي 

بصتلها رضا بابتسامة خفيفة باردة .. فقال النائب 

_ دكتورة أميرة مراة جلال .. 

بصتلها نورين ومسلمتش عليها ومقالتش تشرفنا ولا أي حاجة.. هي بس بصتلها وبعدها قالت 

_ آه عرفت .. 

هنا اتكلمت رضا وهي فاهمة اللعبة دي كويس فقالت 

_ غريبة مع ان شكلك في الأول مكونتيش عارفة .. 

فردت عليها نورين بغرور 

_ أنا بنت النائب أحمد السريطي .. أكيد بعرف كل حاجة 

فابتسمت رضا باستفزاز 

_ كويس عشانك انك تعرفيني .... 

تجاهلته نورين رغم احساسها بالاستفزاز وهنا قالت بحماس لجلال إللي حس بتوتر الوضع 

_ يلا يا جلال الأكل هيبرد وأنا عملهولك بإيدي !! 

تبعوها لغرفة الاكل وهنا مالت رضا على جلال وقالت بهمس

_ بتقولك جلال حاف كدة ...دا أبوها بيقولك يا باشا .. 

_ معرفش والله بتقولي كدة ليه 

رد جلال بتوتر فابتسمت وقالت 

_ شكلكوا متعودين على بعض . 

_ آه فوق مانتي تتخيلي !!!

الرد دا صدم جلال إللي بص ولقاه من نورين إللي سمعت الهمس الأخير وردت هي .. بصتلها رضا بتعجب من جرأتها وجلال عينه اتسعت وحس انه هيقع في مصيبة حالا ورضا مش هترحمه والبنت دي هتبوظ كل إللي بيبنيه مع رضا الشهور إللي فاتت دي !!!! 

 

إرسال تعليق

الموافقة على ملفات تعريف الارتباط
”نحن نقدم ملفات تعريف الارتباط على هذا الموقع لتحليل حركة المرور وتذكر تفضيلاتك وتحسين تجربتك.“
لا يتوفر اتصال بالإنترنت!
”يبدو أن هناك خطأ ما في اتصالك بالإنترنت ، يرجى التحقق من اتصالك بالإنترنت والمحاولة مرة أخرى.“
تم الكشف عن مانع الإعلانات!
”لقد اكتشفنا أنك تستخدم مكونًا إضافيًا لحظر الإعلانات في متصفحك.
تُستخدم العائدات التي نحققها من الإعلانات لإدارة موقع الويب هذا ، ونطلب منك إدراج موقعنا في القائمة البيضاء في المكون الإضافي لحظر الإعلانات.“
Site is Blocked
Sorry! This site is not available in your country.