الجزء الأول من الفصل الثاني والخمسون رواية الخادمة الصغيرة الجزء الثاني

 الجزء الأول من الفصل الثاني والخمسون رواية الخادمة الصغيرة الجزء الثاني 




سلم مازن على يحي ومنها اتطمن عليه كدكتور خصوصا ان مازن أصلا جراح ... وبعدها نزل هو وجلال .. جلال إللي كان موبايله عمال يرن ومش مبطل رن .. وهو مش بيرد ونظرات مازن على الموبايل غامضة ... وكأنه عارف مين بيتصل وبيتصل ليه .. 

نزلوا ومازن قاعد على حافة الكنبة في الصالة، مظهره مرتب ولكنه فيه شيئ مريب .. يمكن جلال حس كدة عشان هو أصلا مبيحبوش وبينهم صراع .. صراع على رضا ... 

وهنا هي دخلت ومعاها عصير 


قالت بابتسامة مجاملة

ــ اتفضلوا

قال مازن بابتسامة

_ تسلم ايدك 
كانت حاطة صينية جميلة عليها 3 كوبايات عصير برتقال، حطتها قدامهم وهي بتحرك الكوبايات قدام كل واحد. .. وعلى عكس العادة جلال كان منشغل في تليفونه ومركزش في كلام مازن لرضا ، أصابعه بتكتب بسرعة ووجهه جامد... وبعدها الموبايل رن !! 

بصتله رضا وهي شاكة ان فيه حاجة غريبة بتحصل مع جلال .. وفعلا بعدها جلال تليفونه رن وهو قام وانسحب لثواني .. 

رضا عدلت شعرها وحاولت تبين ان مفيش حاجة .. ولكن لحظات معدودة وتركت الصالة هي كمان .. 

والحقيقة انها كانت رايحة لجلال .. وهنا سمعت جلال وهو بيقول في الموبايل 

_ خلاص أنا جاي البيت دلوقتي .. استنيني . 

حست بنار .. نار مشتعلة في قلبها وجسمها .. انسحبت بسرعة قبل ما جلال يشوفها

وهنا مازن لقى اللحظة اللي استناها كتير .. مد يده في جيبه، طلع قطرة صغيرة فيها سائل ، وبحركة مدروسة كأنها عادية فتحه بإصبعه وأسقط منها قطرات صغيرة .. في العصير اللي قدام جلال... الصوت كان خافت جدًا، مجرد نقطة انزلقت في السائل البرتقالي ...

عينيه لمعت لحظة وهو بيرجع الكوباية في مكانها بالضبط، ورجع يسند ضهره للكنبة كأنه ما عملش حاجة.. قلبه بيدق بسرعة غريبة، أنفاسه مش منتظمة وهو بيراقب جلال من طرف عينه وهو داخل عليه 

رجعت رضا بالصينية الصغيرة ومعها طبق فيه قطع فاكهة، قالت بابتسامة مجاملة 

ــ اتفضلوا على ما العشا يجهز … انت هتتعشى معانا النهاردة يا مازن ! 

كان رجع جلال هو كمان ووشه باين انه مرهق ومش مرتاح ... ومازن رفع الكوباية اللي قدامه بسرعة عشان يخفي ارتباكه، رشفة سريعة، وبص لجلال بابتسامة مصطنعة 

ــ العصير طعمه تحفة يا أميرة… تسلم إيديكي.

جلال رفع رأسه وبص له نظرة جانبية من فوق الموبايل وكان متضايق انها عزمت عليه يقعد .. حس باستفزاز وغيرة كبيرة ولكن ما علّقش، مد ايده على الكوباية الخاصة بيه من غير ما يحس وكأنه عاوز يشرب من العصير إللي هي عملاه وميخليش مازن يشرب حاجة من ايده لواحده .. وشرب العصير على دفعات متتالية ..

نظرة مازن اتجمّدت عليه وهو شايف إيده بتقرب من العصير… عض على شفايفه بقلق وتوتر، عضلات وجهه مشدودة كأنه هو اللي هيتشرب العصير مش جلال.

اللحظة امتدت كأنها أبدية… جلال رفع الكوباية وشرب العصير على دفعات سريعة بيبرد بيها ناره وهو عينه على عيني مازن اللي فيها لهفة وخوف متشابكين...

وهنا تليفون جلال رن تاني فتأفف جلال وقال مازن فجأة 

_ استأذن أنا بقى .. 

وهنا رضا كان تركيزها مع جلال ولكنها انتبهت ان مازن هيمشي فقالت .. 

_ ليه يا مازن كدة ؟

_ معلش ورايا حجات كتير .. اوعدك في أقرب وقت نتعشى سوا .. 

قال وهو بيبتسم ليها فبادلته الإبتسامة ورافقته للخارج ولما مشي بتبص وراها للبيت لقت الصالة فاضية !!! ... راحت تبص في البيت ملقتش حد.. ولكنها لمحت جلال بيخرج بعربيته من البوابة الخلفية ! بيهرب تقريبًا زي بنته .. بيتسحب من غير ما تشوفه !! .. حست بقهر في قلبهة وضيق شديد ...ولكنها فضلت تبص عليه وهي ساكتة رغم النيران إللي جواها .. وعقلها بيفكر .. تروح وراه وتوريه انه شهواني وحقير .. ولا تقعد هنا وتترفع عنه وتكبر دماغها .. 

فضلت تفكر لحد ما جلال اختفى من ادام عينيها .. دقايق مرت وهي بتحاول تشغل نفسها بأي حاجة .. ولكنها فجأة ..خدت قرارها !! هتروح وراه وتكسفه أدام نفسه وتثبتله انه متغيرش ! وانه رايح جري لنسيمة بمجرد انها كلمته وطلبته .

عشان ميبقاش يرجع يعمل نفسه تاني .. العاشق الولهان .







تقدري تشتري الرواية كاملة ومتنتظريش ولا تستني تنزيل الفصول ... من خلال تحويل سعرها ٧٠ جنية على رقم فودافون كاش 01098656097
أو ٧ دولار لو من خارج مصر 
وبعد التحويل بدخلك قناة تلجرام فيها الرواية
الاستلام فوري بعد التحويل 

_

إرسال تعليق

الموافقة على ملفات تعريف الارتباط
”نحن نقدم ملفات تعريف الارتباط على هذا الموقع لتحليل حركة المرور وتذكر تفضيلاتك وتحسين تجربتك.“
لا يتوفر اتصال بالإنترنت!
”يبدو أن هناك خطأ ما في اتصالك بالإنترنت ، يرجى التحقق من اتصالك بالإنترنت والمحاولة مرة أخرى.“
تم الكشف عن مانع الإعلانات!
”لقد اكتشفنا أنك تستخدم مكونًا إضافيًا لحظر الإعلانات في متصفحك.
تُستخدم العائدات التي نحققها من الإعلانات لإدارة موقع الويب هذا ، ونطلب منك إدراج موقعنا في القائمة البيضاء في المكون الإضافي لحظر الإعلانات.“
Site is Blocked
Sorry! This site is not available in your country.